3x healthy ontbijtjes

 

New Picture

Gezond ontbijten; het kan er wel eens bij inschieten. Je hebt misschien haast of je weet niet goed wat je anders moet eten dan een witte boterham met pasta of misschien eet je ‘s ochtends wel helemaal niets. Gezond ontbijten hoeft helemaal niet zo tijdrovend of ingewikkeld te zijn als je denkt. Hieronder geef ik je 3 ontbijtreceptjes die je in een handomdraai hebt gemaakt en die je eventueel een dag eerder al kunt maken op een moment dat je wat meer tijd hebt.

DSC_0359
Havermout met fruit en noten:
Dit is waarschijnlijk het meest eenvoudige ontbijt maar wel een hele voedzame.

Dit heb je nodig:
– 150 gram havermout
– 1/2 banaan
– handje gemixte noten
– agavesiroop
– 200 ml amandelmelk (ongezoet)

Zo doe je dat:
– Vul een schaaltje met havermout
– Schenk hier de amandelmelk bij
– Snijd de halve banaan in plakjes en verdeel deze over de havermout
– Voeg een handje nootjes toe en voeg een beetje agavesiroop toe

DSC_0367
Ontbijtmuffins met appel en banaan
Ook weer met havermout; omdat het lekker en voedzaam is. Dit ontbijtje kun je het beste de dag daarvoor al klaarmaken omdat ze toch even de oven in moeten.

Dit heb je nodig (voor 6 muffins):
– 65 gram havermout
– 1 banaan
– 1 appel
– 1 ei
– 75 ml amandelmelk
– 1 theelepel kaneel
– 40 gram rozijnen
– 40 gram gemengde noten

Zo doe je dat:
– Verwarm de oven voor op 180 graden
– Meng de havermout, de banaan, het ei, de appel in stukjes, de rozijnen, kaneel en de amandelmelk door elkaar in een keukenmachine of met een staafmixer
– Hak de noten grof en voeg dit aan het havermout beslag toe
– Alles even goed mengen
– Vul 6 muffinvormpjes met het beslag en zet ze voor 30 minuten in de oven
– Nog even laten afkoelen en je bent klaar

DSC_0362
Banaan-ei pannenkoekjes

Dit zijn echt de simpelste en misschien zelfs wel de lekkerste pannenkoekjes ever. Lekker om nog warm of gewoon koud te eten.

Dit heb je nodig (voor 3 á 4 stuks):
– 2 eieren
– 1 banaan
– (kokos)olie om in te bakken
– optioneel: snufje kaneel

Zo doe je dat:
– Prak de banaan in een schaaltje en voeg hier de 2 eieren aan toe
– Voeg eventueel een snufje kaneel toe
– Meng alles goed door elkaar zodat het een zo goed als glad mengsel wordt
– Laat een eetlepel (kokos)olie in een pan smelten en goed heet worden
– Bak nu de pannenkoekjes zoals je dat gewend bent.

Tip! De pannenkoekjes hebben al heel veel smaak maar je kunt er eventueel nog wat agavesiroop overheen doen.

Zo simpel en vooral zo lekker kan het zijn. Veel plezier met het maken en ontbijtze 😉

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *