Bikini-proof by nature I

DSC_0037

Jaja, het begint er al steeds meer op te lijken..de zomer is in aantocht. Met zaterdag al zo’n 31 graden. Wellicht wil je een wat gezonder gewicht creëren voordat je straks met vakantie je bikini weer aantrekt. Gewoon omdat je je dan wat lekkerder in je vel voelt en bovendien een stuk fitter bent.

Zelf ben ik absoluut geen voorstander van crash-dieten. De kilo’s vliegen eraf maar omdat het vaak onhoudbare eetpatronen zijn, vliegen de kilo’s er weer dubbel zo hard aan als je weer ‘normaal’ gaat eten. Je kunt dan beter een (kleine) verandering aanbrengen in je algehele leefpatroon om zo de kilo’s eraf te houden en je lekker in je vel te voelen.

Uiteraard is bewegen van noodzakelijke aard om lekker fit in je vel te zitten. Minimaal 30 minuten bewegen per dag zet al wat zoden aan de dijk. Je kunt zelf kiezen waar jij je prettig bij voelt, zwemmen, wandelen, hardlopen, skeeleren.

Een ander belangrijk aspect aan een gezonde levensstijl is je voeding. Citroenen kunnen je helpen letterlijk een goede stap te zetten in je bikini-proof-project.

Waarom?
– Citroenen hebben namelijk een reinigende werking. En dan vooral het sap van de citroen.
– Het zuur van de citroen helpt maaltijden goed te verteren en zorgt voor een snellere stofwisseling.
– Daarnaast is citroensap erg weldadig voor je darmstelsel. Het geeft een flinke schoonmaakbeurt.
– De vitaminen in citroensap zorgen ook nog eens voor meer energie en weerhoudt de drang naar snacken en snaaien.

Ik maak zelf citroenwater. Citroensap in een jar of kan met water (ik heb het water even gekookt en laten afkoelen om kalk te verminderen).
Let op! gebruik enkel biologische citroenen. Omdat je de schijfjes met schil en al in het water doet, moet je absoluut niet hebben dat je bespoten citroenen gebruikt.

Ik zet de jar in de koelkast en ’s ochtends zet ik deze er even uit zodat het water wat meer op kamertemperatuur kan komen. Dit is beter voor je maag. Die hoeft niet gelijk te schrikken van die koude plens. Ik drink vervolgens wat citroenwater door een rietje. Dit doe ik om ervoor te zorgen dat het zuur van de citroenen mijn gebit niet aantast. Daarna ontbijt ik.

Variatietips: Je kunt citroensap ook op allerlei andere manieren gebruiken.
– In je thee
– Door de salade
– Over de vis
– Door je smoothie.

Het is belangrijk het citroenwater als toevoeging te zien en niet ter vervanging van je voeding. Het is gewoon een goed hulpmiddel!

Succes..

1 Comment on Bikini-proof by nature I

Leave a Reply