DIY: muesli maken

DSC_0077

Muesli: het lijkt een gezond begin van de dag. Dat kan het ook zeker zijn maar muesli’s uit de supermarkt bevatten 9 van de 10 keer suiker, soms verstopt onder een andere naam zoals fructosestroop en glucosestroop.

Zelf houd ik erg van muesli en zeker als ontbijt, lekker makkelijk, snel en je hebt toch het gevoel met iets voedzaams je dag gestart te zijn.

Om zo min mogelijk suikers door te voeren aan je bewust gekozen voeding, kun je muesli kopen bij de natuurwinkel. Let daarbij alsnog op de etiketten omdat hier ook nog wel eens suiker aan wordt toegevoegd, bijvoorbeeld rietsuiker (het blijft suiker)

Zelf heb ik ervoor gekozen mijn eigen muesli te maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen via MyMuesli maar je kunt ook je eigen favoriete ingrediƫnten kiezen en inkopen. In de afbeelding hieronder zie je mijn variant. Wat gaat daarin: DSC_0078

– 1/3 havermout
– Hazelnoten
– Biologische walnoten
– Gojibessen
– Biologische rozijnen
– Zonnebloempitten (zelf kort geroosterd in een droge koekenpan)
– Pompoenpitten (ook geroosterd)
– Lijnzaad

Je kunt zelf bepalen welke verhoudingen je gebruikt. Ook een lekkere suggestie is gedroogd fruit en kokossnippers.

Mijn eerste eigen bakje muesli at ik met Griekse yoghurt en stukjes aardbei!

DSC_0082

Wat doe jij allemaal in je eigen gemaakte muesli?

Leave a Reply