Work-out op het strand

Ben je net lekker op weg om helemaal bikini-proof of in ieder geval lekker fit op vakantie te gaan, doe je tijdens de vakantie eigenlijk helemaal niets meer aan beweging behalve dan je cocktail van de tafel tillen. En natuurlijk hoort bij vakantie vieren ook lekker eten. Om nou niet helemaal van voor af aan te beginnen met je work-out als je terug bent van vakantie en je lekker fit wilt blijven voelen tijdens je vakantie, vind je hier een aantal work-out tips voor op het strand. Lekker in de vroege ochtend in beweging komen en je kunt de hele dag aan. ‘S avonds na dat stevige diner kan natuurlijk ook.

Bigstock-21109267-Runner-woman-with-heart-rate-monitor-running-on-beach-with-watch-and-sports-bra-top

Rennen of stevig wandelen

Over het strand rennen of simpelweg wandelen in het zand is al een stuk zwaarder dan gewoon op de straat. Maak dus eens een stevige ochtend of avondwandeling over het strand. Ben je een echte vroege vogel, ga lopen tijdens de zonsopkomst. Prachtig!



amanda_underwater_13

Zwemmen

Lekker zwemmen in de zee (of in het zwembad) doet je spieren natuurlijk ook ontzettend goed. Versla de golven en neem een frisse duik.





beachvolley

Beachgames

Neem een spel mee voor op het strand. Lekker tennissen of beach voet- of volleybal. Het is leuk, je wordt er sneller bruin van en je bent lekker in beweging! Win-win-win!




Yoga-on-The-Beach-3

Yoga

Leg je standlaken uit op een steviger stuk strand en doe een aantal yoga-oefeningen. Ook dit kun je het beste in de ochtend of in de avond doen zodat je niet licht in je hoofd wordt van de diepere ademhaling en je echt even rust om je heen hebt. Heb je bijvoorbeeld een drukke en avontuurlijke dag achter de rug, dan is het een prima manier om weer even tot rust te komen voordat je lekker gaat slapen. Daarnaast rek en strek je je spieren even goed uit. Vinden ze fijn.. 😉





situpsonbeach

Buikspier-oefeningenUiteraard kun je ook gemakkelijk buikspier-oefeningen doen op je strandlaken. Maak er bijvoorbeeld een spelletje van. Laat een reisgenoot een bal naar je toegooien, kom omhoog met je bovenlichaam zodat je de bal kunt opvangen en weer teruggooien.


LET OP! Het is belangrijk dat je goed blijft drinken als je gaat sporten in het warme weer. Het spreekt eigenlijk wel voor zich maar je drinkt al snel te weinig. Flesje water mee dus 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *