Zelf gezonde ijsjes maken

Met dit heerlijke zonnige weer, krijg je vanzelf zin in ijsjes! Hmm lekker koud en zoet. Wil je nu net even wat minder suiker binnen krijgen, dan hoef je niet verlekkerd toe te kijken hoe andere mensen genieten van hun ijsjes vol suikers. Je maakt namelijk zelf heel gemakkelijk gezonde ijsjes. En wie heeft ‘t vroeger niet gedaan met van die schattige ijsvormpjes. Ik maakte deze heerlijk frisse aardbei-bananenijs met kokosmelk. Jummm..

DSC_0053

Dit heb je nodig:
– 2 bananen
– 1 hand vol aarbeien
– 165 ml kokosmelk
– ijsvormpjes
– optioneel: chiazaden

Zo doe je dat:

DSC_0054

DSC_0055

Was de aarbeien en snijd 2/3 in stukjes (houd 1/3 apart). Snijd ook de bananen in stukken en doe dit (eventueel) samen met de chiazaadjes in de blender. Voeg de kokosmelk toe en pulseer totdat je een lekker glad mengsel over hebt.

DSC_0058
Dat ziet er ongeveer zo uit 😉

DSC_0061

DSC_0062
De aarbeien die je apart gehouden hebt, snijd je in kleine stukjes en doe je als eerste in de ijsvormpjes. Zo’n schijfje kun je het beste nog een keer doormidden snijden zodat hij mooi in ‘t puntje komt.

DSC_0067
Giet vervolgens het fruitmengsel in de vormpjes.

DSC_0070
Een paar uurtjes in de vriezer en…

DSC_0048
tadaa… Heerlijke frisse en vooral gezonde ijsjes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *